Idag firar jag och Isotretinoin - eller som jag på denna blogg benämner det - Roaccutan tre månader tillsammans. Det var en snöig(?) vinterdag den 19 februari som jag svalde de första tre tabletterna, fylld av fasa. Nu är det snart sommar och tiden har bara sprungit iväg. Jag har druckit två glas vin på dessa tre månader, well done. Det är nu prövningen börjar, när det är soligt och fint ute och när halva stan sitter på uteserveringarna och dricker vin oavsett dag/tid på dygnet. Jaja, det är bara tänka på hur skönt det blir EFTER kuren när jag förhoppningsvis för all framtid slipper dessa ohyggliga bölder som jag led av förr!
 
Idag har jag lite bildshow! Jag har tagit bilder tidigare
samt
 
Dessa bilder nedan är tagna igår (dag 89), vad tycks? Själv har jag svårt att se någon större förbättring sedan dag 70... Dock är jag nöjd hur det än ser ut! För ett halvår sedan fanns det inte i mitt huvud att jag skulle ta sådana här närbilder på min hy, hehe. Har dessutom förstått att jag har kommit långt för att bara ätit medicinen i tre månader, många andra Roaccutanbloggare vars bloggar jag läser har fortfarande mycket akne vid tre månader så, JAG ÄR LYCKLIG! Sorry för att jag är helt glansig om munnen... Lypsyl <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dag 89 - Jag har enligt tabellen 120 mg/kg ätit hälften av hela min dos! En STOR milstolpe!
Dag 90 - Jag har ätit Roaccutan i tre månader!
Dag 92 - Jag har ätit Roaccutan i 13 veckor!
Dag 99 - Jag har ätit Roaccutan i 14 veckor!
Dag 100 - 100!!!
Dag 106 - Jag har ätit Roaccutan i 15 veckor!
Dag 107 - SOMMARLEDIGHET!
Dag 109 - Har ätit 4840 mg = 2/3 av kuren!
Dag 112 - Jag har ätit Roaccutan i 16 veckor!
Dag 113 - Blodprovstagning nummer fem!
Dag 119 - Jag har ätit Roaccutan i 17 veckor! + har ätit 3/4 av kuren!
Dag 120 - Läkarbesök nr 6! + har ätit Roaccutan i fyra månader!

1 kommentarer

Anonym

29 May 2014 23:32

Hej! Jättefint resultat så "tidigt" i behandlingen. Läste i nyare inlägg att du nu äter 60mg och väger 60kg om jag förstått rätt?

Får jag fråga varför dosen höjdes när du hade ett sånt fint resultat redan?

Min doktor vill absolut inte höja min dos fast att jag stundvis har aktiva finnar. Äter 50mg och väger 73kg

Fortsatt lycka till

Kram :)

Svar: Hej! Jag äter 60 mg, ligger väl på en 62-63 kg men min läkare tror att jag väger 60, spela roll :) jag tror det är mycket från läkare till läkare det där. Eftersom att jag hade depressioner när jag var yngre så är jag på läkarbesök en gång i månaden och tar även blodprov varje månad vilket gör att hon kan hålla bra koll på mig. Även om jag fått extremt fina resultat (fuskade dock lite med Tetralysal innan) så måste jag ju ändå äta 120 mg/kg som totaldos annars finns det ju en risk att finnarna kommer tillbaka. Då jag gärna vill äta klart dosen så snabbt som möjligt bad jag om att få höja från 50 mg till 60 mg. Det är ju ok att äta mellan 0.5-1 mg/kg/dag varför du skulle kunna äta 70 mg per dag enligt alla instruktioner... Men ja, som sagt, läkare är väl olika och olika försiktiga med saker och ting. Kan du inte fråga varför du inte får höja? Kramar A.
attintaroaccutan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej