Det är lite roligt att jag verkar ha FLER läsare efter det att jag "slutat" blogga nu när kuren är slut än när jag var mitt inne i kuren. Jag antar att det är mer spännande att läsa om någon som har avklarat kuren.
 
Jag vet att jag borde ladda upp bilder men känner mig ej såå vacker. Okej, jag har noll finnar, noll pormaskar MEN jag är inte perfekt. Min hy är lite rödflammig ibland, jag har små röda prickar, stora porer osv osv. Jag är jättenöjd för huden är slät och så, men fortfarande lite nojig. Man förväntar sig ju att huden ska vara perfekt men det är den ju inte, kraven höjs ju bättre hyn blir!
 

Angående hudvård efter kuren:
 
Jag hämtade ut Skinoren förra veckan och testade smörja på det, det gick inte, hyn min blev helt rödflammig och det gjorde ont! Jag fick tillbaka det där som såg ut som soleksem och blev allmänt depp p.g.a. det så ringde hudmottagningen och en sjuksköterska där sa åt mig att genast sluta med den krämen så nu ska jag ha telefonsamtal med min läkare nästa fredag för att höra om det finns någon annan lokalbehandling som fungerar. Jag har ju testat Epiduo också och av det svullnade ju hela jag upp så :( Hoppet är inte stort. Tror dock att jag klarar mig bra utan lokalbedövning (hoppas).
 
För hudrengöring har jag köpt Vischy Pureté Thermale för normal/kombinerad hy i skumform, jag har även köpt Vischy Pureté Thermale ansiktsvatten för normal/kombinerad hy. Hon på apoteket rekommenderade dessa för mig som har rätt känslig hy. Som dag-/nattcreme har jag köpt Avène Hydrance Optimal.
 
Hoppas det här blir bra nu, jag är som sagt INTE någon fena på hudvårdsprodukter. De känns dock väldigt "starka" alltså typ doftar osv. Jag är ju bara van varmt vatten och Propyderm ;) Hehe, det här är lite andra saker det här!
 
 
Angående alkohol efter kuren

Jag har fortsatt varit försiktig med alkohol efter kuren, drack dagen efter jag slutade 2-3 glas och för en vecka sedan drack jag 2 glas vin. I morgon satsar jag dock på min första fylla på ett halvår och det kan ju gå hur som helst. Är dock glad att jag "sparat" lite på levern och inte festat järnet bara för att jag slutat med medicinen, medicinen finns ju som sagt ändå kvar i kroppen. Nu borde det väl dock, efter fyra veckor, vara helt lugnt!

Kommentera

Publiceras ej