Ytterligare en vecka har gått och det är fredag igen = alkohol igen i morgon = kul att vara medicinfri.

Min hy strålar dock inte. Efter förra helgen blev den jättesupertorr och började klia och flagna. Jag hade ett telefonsamtal med min läkare och hon sa åt mig att fortsätta använda Propyderm istället för andra "nya" produkter. Huden är fortsatt lika torr som under kuren så. Eller nej, den är MER torr just nu, det är som att jag har eksem där. SUCK! Inte för att vara otacksam men när ska jag få njuta av en bra hy? Just nu är den röd, flagnig och prickig med inslag av eksem. Jag undrar ifall jag började med nya produkter för tidigt? Skinoren får jag ju inte heller använda (se föregående inlägg). Så hudvården ser nu ut så här: varmt vatten och Propyderm. Jag hoppas att den snart neutraliserar sig igen!

Fick btw en finne (böld) på ryggen i måndags och blev livrädd! Den är borta nu och som min läkare sa när jag berättade det: "alla får finnar", så jag känner mig rätt lugn nu även om det är tråkigt. Den blev dock mkt mindre snabbare än vad mina bölder brukar bli.

I måndags fick jag göra mitt sista blodprov (endast graviditetstest) så nu är jag befriad hädanefter från att bli stucken!

Jag tänkte skriva lite angående tankar om graviditet i samband med Roaccutan/Isotretinoin också men det får bli senare då jag har mer tid!

Kommentera

Publiceras ej