Så, idag är det tisdag, på fredag är det över, sommarjobbet samt kuren. Jag hoppas att mitt nageltrång går över relativt snabbt efter att jag avslutat kuren för det gör ONT. Dessutom har det satt sig på flera fingrar och är ett rent hinder i vardagen. Nästa vecka när jag börjar mitt andra, mer fysiska sommarjobb kan jag ju inte ha det så här! Det kommer inte att fungera...
 
Det känns inte så speciellt att kuren snart är över, inte alls faktiskt. Det är bara ett stort "jaha" över det hela. Huden är ju bra nu och så, inget kommer att förändras drastiskt på fredag, det tar ju ett tag för medicinen att gå ur kroppen också så det är inte så att jag direkt kan skaffa barn, sola och dricka alkohol på fredag, det fungerar inte så...
 
Jag ångrar inte för allt i världen att jag påbörjade den här kuren, jag förstår inte ens varför jag tvekade så i början. Så nu kör jag nedräkning från fyra till ett de resterande dagarna på saker som är POSITIVA med att äta Roaccutan/Isotretinoin:
 
NR 4:
 
Att aknen förhoppningsvis försvinner för alltid. Jag har hört olika siffror men mellan 70-85 % ungefär verkar bli kvitt akne efter kuren, vilket ÄR bra siffror. För de som återfått aknen har den säkerligen i många fall inte alls varit lika aggressiv. Att äta Tetralysal eller Diane är ett alternativ MEN den dagen man slutar så är det inte alls samma stora sannolikhet att aknen håller sig borta för alltid. Att lägga om kosten eller använda krämer är inget jag tror på. Vissa tror på kostomläggning, andra tror på Gud. För mig som haft akne i över tio år har inget fungerat i längden (Tetralysal har fungerat men aknen har kommit tillbaka och det är inte att rekommendera att äta Tetralysal som är antibiotika en längre period p.g.a. risken för resistenta bakterier). Jag hoppas att aknen håller sig borta längre nu efter denna monsterkur!

Kommentera

Publiceras ej