Rubriken stämmer - klockan är midnatt och det är en vecka sedan jag svalde de sista tabletterna!
 
Jag har haft en del problem i veckan, helt plötsligt blev jag knallröd, supertorr och irriterad över nästan/kinderna. Det såg inte riktigt klokt ut! Hur som, efter lite googling och funderingar kom jag fram till att det måste röra sig om någon form av soleksem, kanske p.g.a. all exponering jag utsatte mig för under helgen när det var Pride. Så jag höjer ett varningens finger till alla därute som fortfarande håller på/just har avslutat sin kur - akta er för solen! Nu har jag smörjt på Hydrokortison i två dagar och det är redan MYCKET bättre så det känns skönt. Nu vill jag ju känna mig fin ett tag och inte få andra hudåkommor.
 
Antal finnar efter kuren: 0.
Fett hår/fet hy? Nej, inte ännu, men räknar med att det kommer när kuren är helt ute ur kroppen :/
Använder för hudrengöring/återfuktning: Bara varmt vatten används för rengöring, precis som under kuren. Jag ska dra mig till Apoteket nästa vecka och fundera på vad jag ska använda framöver. Efter dusch/tvätt använder jag bara Mini Derm som vanligt och jag misstänker att den snart kommer att bli lite för fet för min omedicinerade hy!

Sista dagen på kuren, här var hyn fin!

I tisdags - helt galet! Ser dock lite bättre ut nu, tack och lov!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej