Hej hopp! Min finne på axeln har redan gått tillbaka och är i princip obefintlig nu, det gick ju väldigt snabbt det! I övrigt rullar allting på och idag är det redan valborgsmässoafton vilket innebär att jag "går in i en ny månad" enligt kalendern i morgon, maj månad. Går också in i en ny vecka idag, vecka 10!
 
Biverkningarna har lugnat ner sig nu efter att de varit fruktansvärda hela helgen. Nu känns det mer som vanligt igen och jag överväger inte att hoppa ner till 40 mg/dag igen (ja, jag gjorde det i helgen). En sak som är lite jobbig dock är att jag känner mig torr och att det stramar åt en del på ryggen, det är jobbigt för att jag inte kan smörja in sig själv på ryggen med Propyderm. Suck suck, glad att det inte är värre än vad det är dock!
 
 
Trevlig valborg på er allihopa! Drick med måtta ifall ni frestas utav det, själv kommer jag att dricka vatten!

 
 
Tog ett par bilder igår på dag 70 som ni kan få se nu. Jag känner mig sjukt fin på kinderna, alldeles slät och vacker! Näsan är alltid obehaglig att se men det är inte p.g.a. finnar utan p.g.a. porer! På hakan är det förstås kvar en HEL del ärr, hade ju 10-15 bölder samtidigt bara på hakan i vintras som varade och gjorde såå ont... Fy tusan! Glad att jag inte är där längre! Tycker för övrigt att ärren i ansiktet, typ på kinderna/näsan och så har börjat försvinna allt mer och mer.
 
 
 
Om ni vill jämföra bilder från dag 45 så finns dessa här!
Ja, det är ingen extremskillnad men det är lite bättre och det känns mycket bättre!
 
Dag 65 - Jag har enligt tabellen 120 mg/kg ätit en tredjedel av hela min dos! (2420 av 7200 mg totalt).
Dag 71 - Jag har ätit Roaccutan i 10 veckor!
Dag 78 - Jag har ätit Roaccutan i 11 veckor!
Dag 80 - Blodprovstagning (nr 4)
Dag 85 - Jag har ätit Roaccutan i 12 veckor!
Dag 87 - Läkarbesök nr 5 (förhoppningsvis får jag höja dosen från 50 mg/dag till 60 mg/dag).
Dag 89 - Jag har enligt tabellen 120 mg/kg ätit hälften av hela min dos! En STOR milstolpe!
Dag 90 - Jag har ätit Roaccutan i tre månader!
 
 

Kommentera

Publiceras ej